LCdSM

Ο Louis Claude de Saint Martin, επονομαζόμενος Άγνωστος Φιλόσοφος, γεννήθηκε στην Αμπουάζ, στη Γαλλική επαρχία της Τουραίν, στις 18 Ιανουαρίου του 1743. Ξέρουμε ότι ήταν δικηγόρος στην Τουρ και ότι, κουρασμένος από τις λυπηρές δολοπλοκίες αυτής της ζωής, εισήλθε στο Σύνταγμα του Φουά με την σύσταση του Σουασέλ και κατατάχτηκε ως Μόνιμος Αξιωματικός. Ήταν την περίοδο που υπηρετούσε στο Στρατό, που συνάντησε τον ντε Γκραινβίλ, που ήταν «Elus Cohen».

O Louis Claude de Saint Martin μυήθηκε στους «Elus Cohen» (Τάγμα θεουργικό του Martines de  Pasqually) τον Οκτώβριο του 1768. Για περισσότερο από 6 έτη, θα εφαρμόζει την πρακτική των Εργασιών του Τάγματος. Βαθμιαία άρχισε να απομακρύνεται από τους «θεουργικούς χειρισμούς». Προς το τέλος του 1770, εγκαταλείπει τον Στρατό και γίνεται Γραμματέας του Martines de  Pasqually. Ο L.C.de S.Martin συνεχίζει να εξελίσσεται απομακρυνόμενος από την «πρακτική» πλευρά των Εργασιών των «Elus Cohen». Το 1777, μετακομίζει στις Βερσαλλίες. Ο Martines de  Pasqually στο μεταξύ έχει πεθάνει πριν τρία χρόνια.     

Προσπάθησε να επηρεάσει τους «Elus Cohen» με τις Ιδέες του, του αγνού «θεωρητικού» Μυστικισμού. Η προσπάθειά του αποτυγχάνει και οι «Elus Cohen» παραμένουν πιστοί στους Χειρισμούς, που είχε διδάξει ο Martines de  Pasqually. Ο Άγνωστος Φιλόσοφος έχοντας αποτύχει στην προσπάθειά του αυτή στους «Elus Cohen», συνεχίζει τη δράση του στους Ερμητικούς Κύκλους και στους Εσωτερικούς «Αρείους Πάγους» της εποχής. Στο Στρασβούργο συναντά τον Ροδόλφο Σάλτζμαν, που ήταν γνωστός για τις μεταφράσεις και τα σχόλιά του πάνω στα έργα του Jacob Böhme. Το έργο του επηρεάσθηκε από αυτόν (Jacob Böhme), το βιβλίο του συγγραφέα Αμπαντί με τίτλο «Η Τέχνη του Γνώθι Σαυτόν», και ορισμένα γραπτά του Μπουρλαμακί.

Συνδέεται με το: «Τάγμα των Αγνώστων Φιλοσόφων» και συνεχίζει την προσωπική αποστολή του, συγκεντρώνοντας ακόλουθους και μαθητές και ταξιδεύοντας εκτενώς. Από το 1790, έχει εξ ολοκλήρου αποστασιοποιηθεί από το προηγούμενο Έργο του. Κατόπιν τούτου, ο L.C. de S.Martin  πηγαίνει ένα ταξίδι στη Ρωσία όπου συναντά τον Πρίγκιπα Γκαλίτζιν, ο οποίος γίνεται μαθητής του «Αγνώστου Φιλοσόφου» και διαδίδει τις μυστικιστικές διδασκαλίες του μέσα στις τάξεις του Ρωσικού Τάγματος της «Αυστηρής Ναϊτικής Τήρησης».

Στην προσωπική του αλληλογραφία, βρίσκουμε αναφορές στην ύπαρξη μιας οργάνωσης, που μερικές φορές αποκαλείται "Societe des Inities” («Εταιρεία των Μυημένων») και άλλες φορές "Societe des Intimes" («Εταιρεία των Φίλων»). Και στις δύο περιπτώσεις αυτή η Εταιρεία κρύβει το όνομά της πίσω από τα αρχικά "S.I." τα οποία αντιστοιχούν στον τίτλο: "Superieurs Inconnus" («Ανώτεροι Άγνωστοι»).

Αποστασιοποιούμενος από τις πρακτικές των «Elus Cohen» και του ΕλευθεροΤεκτονισμού, διέδωσε την «Μαρτινιστική Δοξασία» σε μία τροποποιημένη μορφή ατομικών μυήσεων, καθαρά πνευματική και θεωρητική και απαλλαγμένη από θεουργικές ή μαγικές πρακτικές. Απέκτησε πολλούς οπαδούς σε πολλές χώρες. Αυτοί οι οπαδοί, γνωστοί ως «Superieurs Inconnus» - «Ανώτεροι Άγνωστοι», ομαδοποιήθηκαν σε μία πολύ χαλαρά πλεγμένη οργάνωση, συχνά αποκαλούμενη: «Societe des Inities» («Εταιρεία των Μυημένων»), που αργότερα έγινε γνωστή ως: «Εταιρεία του L.C.d S.Martin». Αυτή η οργάνωση δεν δημιουργήθηκε από τον ίδιο, απλά εκείνος την ζωντάνεψε βάσει μιας παλαιότερης μυστικής εταιρείας, γνωστής ως: «Τάγμα των Αγνώστων Φιλοσόφων».

Η «Εταιρεία των Μυημένων» του Louis Claude de Saint Martin, βασίστηκε στην «Μύηση». Αυτή ήταν σχεδόν πάντα μια προσωπική και ιδιωτική Τελετουργική Μετάδοση, ιδιαίτερου χαρακτήρα, απονομής της Τάξης του «Ανωτέρου Αγνώστου» ή «S:::I:::».

Από τα αρχεία και τα σημάδια στην υπογραφή του γνωρίζουμε πως ο Louis Claude de Saint Martin ήταν Ρεώ+Κρουά (τελευταίος βαθμός των Elus Cohen). Είναι προφανές επομένως, ότι  κατείχε δικαίωμα μετάδοσης των βαθμών των Elus Cohen. Δεν είμαστε σίγουροι ωστόσο εάν ο βαθμός «S:::I:::», που μεταδόθηκε από τον S. Martin μέσα στη «Εταιρεία των Μυημένων», ήταν ο βαθμός «S:::I:::», που είχε στους Elus Cohen και που αντιστοιχούσε πιθανώς, στην τάξη «Souverain Juge» (Κυρίαρχος Δικαστής), ο οποίος ήταν ένας διοικητικός βαθμός. Παρ’ όλα αυτά, «Η Μύηση» που μεταδόθηκε από τον L.C.de S.Martin, αποτελούσε ένα σύνδεσμο με τους Elus Cohen, εξ αιτίας της θέσης του σ’ αυτό στο Τάγμα. Η «ουσία» της Μύησης, αυτής του Louis Claude de Saint Martin βασίζεται στην «μετάδοση» στην πιο μύχια στιγμή της Τελετουργίας, και προέρχεται άμεσα από το «Τάγμα των Αγνώστων Φιλοσόφων», έχει δε επενδυθεί με ένα Τυπικό, εμπνευσμένο μερικώς από τον Τύπο των «Elus Cohen».

Απεβίωσε το 1803, αφήνοντας πολλούς Μαθητές σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες. Η μυητική διαδοχή των μυημένων από αυτόν βρήκε τους Gerard Encausse (Papus) και Augustin Chabosseau μετά από πολλά χρόνια να συναντώνται και να ανταλλάσουν τις ληφθείσες μυήσεις τους και να ιδρύουν το πρώτο Μαρτινιστικό Τάγμα, το οποίο λειτουργεί αδιαλείπτως μέχρι σήμερα.

Έγραψε τα : 

  • Ο Ανθρωπος της Επιθυμίας.
  • Ο Νέος Ανθρωπος. 
  • Περί των Αριθμών. 
  • Περί Σφαλμάτων και Αληθείας.
  • Φυσικός Πίνακας μεταξύ Ανθρώπου Θεού και Σύμπαντος.
  • Το Λειτούργημα του Ανθρώπου του Πνεύματος.
  • Ίδε ο άνθρωπος (ECCE HOMO). 
  • Θεοφοσική Αλληλογραφία